Logga in i portalen
Accountec är en tjänst för redovisningsbyråer som erbjuder CRM, byråstöd och kundportal i ett. Samla alla byråns kunder, verktyg och dokument i en användarvänlig plattform där samarbete, analys, rådgivning och kommunikation står i centrum. Bli en redovisningsbyrå i digital framkant.

En redovisningsbyrå i digital framkant

"Vår ambition är att förenkla samarbetet mellan dig som byrå och dina kunder. Med vårt smarta byråstöd frigör du tid så att du kan fokusera på verksamhetens utveckling", säger Peter Cervin, Co-founder & Partner Manager på Accountec.
Har du framtidssäkrat din redovisningsbyrå?
Tekniken utvecklas snabbt och med det förändras redovisningsbranschen och dess spelplan. Konkurrensen har blivit mer öppen och nya byråer etableras, helt digitaliserade och automatiserade som dessutom tar betalt via fastpris.

Oavsett om du arbetar med löpande redovisning, moms, bokslut, årsredovisningar eller deklarationer, så finns det otroligt mycket du kan göra för att effektivisera din redovisningsbyrå och skapa utrymme för ekonomisk rådgivning. Hjälp dina kunder att fatta rätt ekonomiska beslut för framtiden.

Accountec hjälper många redovisningsbyråer idag. Allt från mindre enmansbyråer till de allra största redovisningsbyråerna i Sverige. Accountecs tjänster är framtagna för att passa alla, stora som små. Våra tjänster har utvecklats av redovisningskonsulter för redovisningskonsulter. Med över 30 års erfarenhet i branschen vet vi hur vi kan hjälpa byråer att öka sin lönsamhet genom smartare arbete och tillförlitliga processer.
Boka en demo
För redovisningsbyråer

Byråns mötesplats för konsulter, kunder och system

Byråportalen innehåller en mängd smarta tjänster som underlättar arbetet för dig som redovisningsbyrå - både internt på byrån och externt mot kund. Vi har delat upp dessa tjänster i tre kategorier - CRM, byråstöd och kundportal.
CRM
Alla kunder och kontaktpersoner, avtal och uppdragsbrev. Automatisk uppdatering via bolagsverket och PEP/AML scanning.
All kundkontakt, uppdrag, uppgifter, resursplanering, uppföljning, onboarding av dina favoritsystem. Navet i byråns arbete.
Kundportal
Kundens yta som ni delar, där all kommunikation och system samlas på ett ställe med endast en inloggning.

Bygg byråns ekosystem med smidiga integrationer

Med Accountec byråportal kan du skapa ditt alldeles egna ekosystem, helt anpassat efter din redovisningsbyrå och dina kunders behov. Anslut och dela dina favoritsystem med dina kunder, i din alldeles egna kundportal.
Genom att förflytta din redovisningsbyrå in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.
Tryggt & GDPR-säkert
En trygg och säker kommunikation med dina kunder
Ärendehanteringen är navet i byråportalen. Det är här du kommunicerar med dina kunder. oavsett om du vill dela dokument, skicka uppdragsbrev eller signera avtal. Förflytta din verksamhet från din mail till en trygg och GDPR-säker miljö, helt anpassad för redovisningsbranschen.
Det ska kännas tryggt att dela dokument mellan byrån och kund
Dokumentdelning ska vara enkelt, men framför allt ska det vara säkert då du som oftast skickar konfidentiell information. I vår GDPR-säkra miljö kan du enkelt ladda upp och skicka dokument till kunden utan att oroa dig för att det försvinner i mailkorgen.
Frigör tid med en automatiserad uppgiftshantering
Idag sköter du kanske löpande redovisning för många av dina kunder. Inför varje period har du ett inarbetat arbetssätt som inkluderar en rad olika aktiviteter. Med vår uppgiftshantering kan du schemalägga en uppgift med tillhörande aktiviteter att starta samma period månad efter månad, år efter år.
Öka byråns lönsamhet med bättre planering
Med vår resursplanering har vi gjort det lätt för dig att planera byråns alla resurser och uppdrag. En framgångsrik redovisningsbyrå är den som planerar sitt arbete väl. Med några få knapptryck har du planerat byråns alla resurser per ansvarsområde och är ett steg närmare en ökad lönsamhet på byrån.
Skicka uppdragsbrev och andra viktig dokument för signering
Det ska kännas tryggt och säkert att ladda upp och skicka avtal och andra viktiga dokument för signering. Vår signeringstjänst använder sig av BankID för identifiering. BankID är en avancerad elektronisk underskrift som följer eIDAS-förordningen. Ett krav som bland annat måste uppfyllas enligt årsredovisningslagen.
Intresserad? Boka ett möte med oss.
Klicka på knappen för att boka en kostnadsfri demo. Vi hörs!