Så som Talenom kommit igång och arbetar med byråportalen idag har man snabbt lämnat all lönehantering via mail och hur man delade och samlade in dokument. Kommunikationen sköter man numera via
ärendehanteringen där materialinsamling är ett återkommande inslag - allt från insamling av lönegrundande underlag, godkännande av banklistor till semsterskuldlistor och bokföringsunderlag. Som ett naturligt nästa steg har man börjat titta närmare på
uppgiftshanteringen med bevakningslistor och checklistor.
Talenom finns etablerade på flera orter i Sverige och detta speglas givetvis i portalen. Konsulter och team är uppdelade per kontor och ansvarar för sina delar. Mats berättar att man vid ett tillfälle hade ett sjukdomsfall på ett kontor, där ett annat kontor fick assistera och ta över under en kortare period. På mindre än en timme hade man tillgång till all kunddata och kunde fortsätta precis som vanligt.
En av många fördelar med portalen är att allt
loggas och sparas. På så sätt blir det väldigt enkelt för konsulter att hjälpa och assistera vid behov. Så snart konsulten fått tilldelade rättigheter är det bara att tuta och köra.
När vi frågar Mats om det finns något han saknar eller skulle vilja vidareutveckla så svarar han nej med ett stort leende på läpparna. Portalen har allt det vi efterfrågar och vi är väldigt nöjda, säger Mats.
Mats själv säger att han inte varit i kontakt med Accountec support, utan det är något som lönekonsulterna själva hanterar kontorsvis, men vid de tillfällen han varit i kontakt med Accountec har han alltid fått snabb hjälp och ett professionellt bemötande.