Hej byrå

Ett komplett verktyg för dig inom revision, redovisning och lön

Accountec byråportal är ett komplett verktyg för dig som ekonomibyrå, oavsett om du arbetar med redovisning, revision eller lön. Med vår tjänst ökar du byråns produktivitet och förenklar samarbetet internt på byrån och externt mot byråns kunder.

4,7 / 5 i betyg på Google Reviews
Alla tjänster ingår redan från start
Accountec används av Sveriges främsta ekonomibyråer
Deloitte
Talenom
One Business
LR Revision & Redovisning
View Group
Klara Consulting
Allians Revision & Redovisning
Eden & Co
Kreativgruppen
Revisionären
DigiM Redovisning
Ristovski Lindberg Redovisning & ekonomi
Er Revision i Gävle
Lavendo Consulting
Crowe
JWK Redovisning & rådgivning
Win-win ekonomi
Actricia ekonomibyrå
Prova Accountec gratis i 14 dagar!
Boka en kostnadsfri demo så får du testa Accountec helt kostnadsfritt.

Alla tjänster ingår från start

Med Accountec byråportal får du tillgång till tjänster som ökar produktiviteten på byrån och förenklar samarbetet såväl på byrån som mot byråns kunder. För enkelhetens skull får du tillgång till alla tjänster redan från start.

CRM & kundregister
CRM & kundregister
Byråns kunder på ett ställe med aktuell information från bolagsverket.
Läs mer
Kundkännedom
KYC & AML
Få bra koll på dina kunder och deras affärer. Screening av PEP & sanktionslistor, kundkännedom och riskbedömning.
Läs mer
Avtal & uppdragsbrev
Avtal & uppdragsbrev
Hantera alla dina avtal och uppdragsbrev direkt i byråportalen. Skapa, skicka, signera och arkivera.
Läs mer
Resursplanering
Resursplanering
Öka byråns lönsamhet genom smartare uppdragsplanering. Planera tid snabbt och enkelt.
Läs mer
Tryggt och GDPR-säkert

Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.

Tryggt och GDPR-säkert
Ärendehantering
Ärendehantering
Navet i byråportalen. Här hanterar du all kommunikation i en trygg och GDPR-säker miljö.
Läs mer
Uppgiftshantering
Uppgiftshantering
Med vår uppgiftshantering med tillhörande aktiviteter får du bra koll på byråns alla uppdrag.
Läs mer
Dokumenthantering
Dokumenthantering
Ladda upp, dela och arkivera årsredovisningar och alla andra viktiga dokument.
Läs mer
Digital signering
Digital signering
Ladda upp och skicka avtal, årsredovisningar och andra viktiga dokument för digital signering.
Läs mer

Skapa mervärde med andra system

Med Accountec byråportal kan du skapa ditt alldeles egna ekosystem, helt anpassat efter byrån och dina kunders behov. Anslut och dela dina favoritsystem med dina kunder, i din alldeles egna kundportal.

Kundportal
Kundportal
Bjud in dina kunder till din egen white label-portal. Det är här du hanterar all din kommunikation.
Läs mer
Onboarding av system
Onboarding av system
Kom igång med nya system direkt i byråportalen. Vi hjälper dig under hela onboardingprocessen.
Läs mer
Myndighetspost
Myndighetspost
Anslut Kivra och dela kundens post, fakturor och andra viktiga företagsdokument direkt i portalen.
Läs mer
Loggbok
Backup & loggbok
Med loggboken har du alltid koll på vad som hänt, både internt på byrån och externt mot kund.
Läs mer
En väldigt omtyckt produkt
Sandra Böhmfeld
Delägare på Actricia Ekonomibyrå
Accountec är navet. Det är här vi sammankopplar allt vi gör. Det är vårt byråstöd och CRM-system. Vi börjar dagen med att logga in i Accountec för att hålla koll på dagens alla aktiviteter.
Malin Bergman
I översikten kan vi enkelt ta ut snygga följebrev och K10-blanketter och skicka filer direkt till Skatteverket. Tidigare har vi jobbat i efterhand och nu kan vi jobba mer i nutid. Stor skillnad! Vi kommer troligen att spara in minst två arbetsveckor om inte mer tills nästa års K10-arbete.
Mats Melander
Payroll Director Sweden på Talenom
Styrkan med Accountec är kommunikation, såväl internt på byrån som externt mot kund. Den är effektiv, trygg och framför allt GDPR-säker. Den fyller en lucka vi saknat på Talenom Payroll tidigare. Pusselbiten för ökad produktivitet är på plats, säger Mats.
Jessika Kamblad
Jag kan starkt rekommendera Accountec's resursplanering. Den är väldigt enkel att sätta upp - kan jag så kan alla! Du behöver inte som byrå lägga ner så mycket tid för att få det att snurra och den ger också jättebra uppföljning.
Alexander Malmström
När ärendet kommer in via portalen kan alla anställda på byrån se det och den som är ansvarig plockar upp det. Är den personen borta kan någon annan ta det. Det fastnar inte i någons inkorg och det blir mindre som faller mellan stolarna, både hos byrå och hos kund.
Nils Törnström
Co-Owner & Sales på Reda
För de som vill jobba med best-in-breed-system på marknaden är Accountec optimalt. Accountec sammanfogar hela ekosystemet av applikationer och verktyg till en harmoniserad, sammankopplad lösning. Och dessutom är de superhärliga att ha att göra med.
Frida Jonsson
Partner på Er Revision
Accountec har hjälpt oss att säkerställa efterlevnaden i våra KYC-processer på ett effektivt sätt och har fungerat som ett nav för att samla kundinformation samt kundkommunikation kring både redovisning och revision.
Stefan Edvinson
Försäljning på Time System
Från Time System sida är vi verkligen glada över det samarbete vi har med Accountec. Det öppna och prestigelösa arbetsklimatet gör det enkelt att hela tiden ta fram nya lösningar som ytterligare stärker och förenklar de viktigaste processerna.
Kundsupport
Kundsupport
Aktivera din egen kundsupport i portalen. Fördela ärenden till dina olika specialister på byrån.
Läs mer
Ägarstöd
Ägarstöd
Rådgivning till ägare av fåmansföretag. Kontrolluppgifter, utdelning och K10-blanketter.
Läs mer
Prova Accountec gratis i 14 dagar!
Boka en kostnadsfri demo så får du testa Accountec helt kostnadsfritt.
Vanliga frågor
Här har vi samlat vanliga frågor om vår tjänst.
Kan jag följa dokumentationskraven som kommer med Reko, Rex och SALK?
Dokumentationskraven som kommer med Reko, Rex och SALK är många. Med Accountec byråportal kan du säkerställa att byrån uppfyller delar av kraven.

Reko är en standard vars syfte är att säkerställa hög kvalitet i redovisnings- och lönetjänster för FAR:s medlemmar.

Rex är ett ramverk med grundläggande principer och riktlinjer för Srf auktoriserade redovisningskonsulter.

SALK är ett ramverk med grundläggande principer och riktlinjer för Srf auktoriserade lönekonsulter.
Vad menar ni med att alla tjänster ingår från start?
Accountec byråportal är ett verktyg framtaget för Sveriges ekonomibyråer - oavsett om du arbetar med redovisning, revision eller lön. Idag har du kanske ett verktyg för att genomföra din kundkännedom, ett annat för att skicka dokument för signering, ytterligare ett verktyg för att spara alla dokument. Ja, så ser det faktiskt ut för många byråer idag. Med Accountec får du tillgång till alla dessa tjänster i ett och samma verktyg. Detta sparar inte bara tid och ökar din produktivitet, det reducerar också antalet avtal och kostnader på byrån.