Varje dag hämtar vi bolagsinformation om dina kunder via Creditsafe. Allt från företagsinformation, adresser, koncernstruktur till firmatecknare, funktionärer och de fem senaste årsredovisningarna.
Kundkännedom (KYC)
I ditt kundregister kan du enkelt scanna funktionärer och verkliga huvudmän för PEP och AML. Detta är också första steget i vårt automatiserade workflow för kundkännedom.
Resursplanering
I ditt kundregister kan du snabbt och enkelt få en tydlig bild på din resursplanering - ha koll på vem som ska arbeta med vad på kunden.
Loggbok
Varje gång du startar ett nytt ärende, en uppgift eller laddar upp dokument på kunden sparas detta i loggboken. Bra för dig som vill ha lite extra koll på vad som gjorts.
Användare och behörigheter
Skapa användare och ge åtkomst till konsulter, revisorer och kunder. Bestäm enkelt vad användarna ska ha tillgång till genom behörighetsstyrning.
Anteckningar & övrig information
På kundkortet kan ni skapa egna anpassade fält och föra in anteckningar kring kund, rutinbeskrivningar eller hålla koll på alla konton och fullmakter ni har på kund.
Kontaktinformation
Samla alla kontaktuppgifter till kunden och revisorer. Fyll på med viktig information såsom telefonnummer, adressuppgifter mm.
"När ärendet kommer in via portalen kan alla anställda på byrån se det och den som är ansvarig plockar upp det. Är den personen borta kan någon annan ta det. Det fastnar inte i någons inkorg och det blir mindre som faller mellan stolarna, både hos byrå och hos kund."
Idag måste revisions- och redovisningsbyråer kunna bevisa att de aktivt arbetar för att förhindra penningtvätt och finansiering av terror. Scanna funktionärer och verkliga huvudmän för PEP och AML. Detta är också första steget i vårt automatiserade workflow för KYC.
Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.